جشنواره ۱۰۰ساله پاسیو های کوردوبا یک میراث جهانی است

جشنواره ۱۰۰ساله پاسیو های کوردوبا یک میراث
جهانی است

این جشنواره زیبا، از سال ۱۹۲۱ همه ساله در دو هفته اول ماه می در شهر کوردوبا برگزار میشود. امسال این رویداد زیبا جشن صدمین سال خود را نیز میگیرد. در این جشنواره مالکان پاسیو ها خانه های خود را با تعداد زیادی از گلهای کاشته شده در گلدانهای تزئینی ، و با آویزان کردن این گلدانها به دیوارهاتزئین میکنند و برای بازدید عموم آماده میشوند.
پاسیو یک فضای باز در خانه است که به عنوان روشنایی و تهویه برای بقیه اتاق ها عمل می کند.
علاوه بر این ، وضعیت دسترسی به آن اجازه می دهد تا از آن به عنوان مکانی برای لذت بردن از یک جمع خانوادگی استفاده کرد . به دلیل آب و هوای گرم و خشک کوردوبا ، ساکنان این شهر ، ابتدا رومی ها و سپس مسلمانان ، خانه های خود را با توجه به نیاز خود سازگار کردند و خانه را در اطراف یک پاسیو قرار دادند که به طور معمول در وسط این پاسیو یک فواره و یا چاه آب که آبهای باران را جمع آوری میکرد قرار داشت. مسلمانان نیز با ایجاد یک راهرو برای ورودی به محوطه پاسیو و ایجاد پوشش گیاهی برای افزایش طراوت، طراحی این پاسیو ها را تغییر دادند.

هر پاسیو دارای معماری منحصر به فردی است که در نتیجه یک تحول تاریخی ساخته شده است.
با این حال ، پاسیوها به طور کلی به دو گروه اساسی تقسیم می شوند:
پاسیوهای یادبود و باشکوه
پاسیوهایی هستند که مربوط به کاخ های قدیمی اشراف محلی یا بناهای مذهبی مشهور مانند Patio de los Naranjos ، کنیسه یا پناهگاه Fuensanta میباشند. از پاسیوهای باشکوه میتوان به Palacio de Viana اشاره کرد ، که دوازده پاسیو را در فضای داخلی خود به سبک معماری متفاوت ادغام کرده است.
پاسیوهای مسابقه ای
پاسیوهایی که از زمان آغاز مسابقه شهرداری در سال 1921 تاکنون در این مسابقه شرکت کرده اند و دو کلاس متفاوت دارند که با شرایط مسابقه مطابقت دارند: پاسیوی معماری قدیمی و پاسیوی معماری مدرن یا نوسازی شده. پاسیوهای معماری قدیمی ، که تا دهه شصت ساخته شده اند و ویژگی های اصلی ساختاری خود را حفظ کرده اند . از طرف دیگر ، پاسیوی معماری مدرن آنهایی هستند که متعلق به خانه جدیدی هستند که پس از تخریب خانه قبلی ساخته شده اند.